Spring til indhold
Hjem » Ny marketing viden » Dit CRM skal have mere fokus nu og i fremtiden

Dit CRM skal have mere fokus nu og i fremtiden

Er dit CRM dødvægt eller sin vægt værd i guld?

Talrige CRM undersøgelser bekræfter det du allerede ved. Dine data forældes lynhurtigt, hvis du lader stå til. I mange organisationer findes en udpræget laissez faire holdning til data.

På den ene side er det forståeligt at man kommer i en form for afmagtssituation. For CRM er definitivt en vanskelig størrelse at håndtere. På den anden side er CRM et forretningskritisk element. Særligt for B2B virksomheder. Derfor skal CRM kvalitet altid have høj prioritet.

Kvaliteten af dit CRM setup afgøres af kvaliteten af data. Og kvaliteten af dine data afgøres af virksomhedens holdning til vigtigheden af at etablere og opretholde en høj datakvalitet.

CRM datakvalitet kan være en diffus størrelse

Datakvalitet er en diffus størrelse. For hvad er datakvalitet? Svaret er næsten altid: “det kommer an på”!

Det kommer nemlig an på hvad målet med CRM, og dermed kunde/emne data, er. Og det er her de fleste virksomheder har en udfordring. For man har ikke gjort sig mål og midler klart. Resultatet er at virksomheden ikke får det optimale udbytte af de eksisterende og fremtidige muligheder.

De virksomheder der har gjort sig umage har etableret en fornuftig CRM strategi.
Implementeringen af strategien involverer typisk en sømløs integration til ERP, marketing systemer, ecommerce osv. Men selv disse virksomheder har datakvalitet udfordringer.

De udfordringer vi oplever mest handler om hvordan man håndterer den personlige kontakt til emner og kunder. For her skal virksomhedens service og/eller salgsafdelingen steppe op i CRM sammenhæng.

Dynamiske data og hvilke datapunkter virksomheden indsamler, er et andet typisk problemområde. De dygtigste virksomheder opsamler virkelig mange data, men har ikke en klar plan for hvordan de enkelte datapunkter skal bringe værdi til virksomheden.

Få bedre udbytte af din CRM investering

Hos GIDMA har vi mange års erfaring med at løse CRM relaterede udfordringer. Vores eksperter kan rådgive i alle dele af processen. Det gælder også i forhold til at opnå bedre kvalitet og “output” fra et eksisterende miljø.

Har du en CRM udfordring, eller ønsker du en fagsnak om data og datakvalitet, så kontakt GIDMA i dag.

Mød en ekspert der kan bidrage

Michael Leander

Michael Leander fremhæver bl.a. følgende CRM erfaringspunkter:

  • Ledelse af tre CRM software selskaber og 5 produkter
  • Bidraget i over 75 CRM implementeringer
  • Brugt som ekstern CRM konsulent hos mere end 50 virksomheder i 15 lande
  • Kan levere relevant viden og inspiration via foredrag og oplæg for ledelse og større grupper

Kontakt Michael Leander for en uforpligtende snak:
email: leander@gidma.dk
telefon: +45 27 28 29 53

Mød eksperten ansvarlig for dette indlæg

Michael Leander

Michael Leander skriver på GIDMA.dk om direkte kommunikation, marketing automation, email marketing, og CRM relaterede emner.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

GIDMA sporer aktivitet på hjemmesiden ved hjælp af cookies. Det gør vi for gøre din oplevelse bedre.