Marketing automatisering - få mindst 17% bedre udbytte
Med mere end 20 års erfaring med marketing automation, kan GIDMA hurtigt identificere forbedringsområder på dit eksisterende setup. Eller hjælpe dig med at etablere effektfuldt marketing automatisering.
GIDMA konsulenter har hjulpet mere end 200 virksomheder med marketing automatisering. Derfor har vi et grundigt kendskab til hvordan man skaber bedre resultater. Vi kender faldgruberne. Vi ved hurtigt hvor vi skal sætte ind. Og det er på den baggrund at vi forventer at vi kan forøge dine resultater med mindst 17%.
Som eksperter i alle former for direkte kommunikation arbejder GIDMA ensidigt for at skabe resultater. Det gør vi både for virksomheder på B2B såvel som B2C markedet.
Marketing automatisering er ikke en mirakelkur
Automatisering af marketing og kommunikation garanterer ikke resultater. Men muligheden for at skabe reel impact er tilstede med den rette plan og god eksekvering. Desværre oplever mange virksomheder at udbyttet ikke lever op til forventningerne.
Et samarbejde med erfarne marketing automatisering eksperter kan medvirke til at få afklaret kritiske spørgsmål, der ofte har stor betydning for det endelige resultat. Resultatet er ofte at virksomheden kommer hurtigere (og billigere) i mål.
Som konsulenter giver vi råd og vejledning forankret i vores lange erfaring på området. Men først og fremmest stiller vi mange spørgsmål.
Her er nogle af de spørgsmål vi ofte adresserer i forbindelse med marketing automatisering:
- Er frekvens og inhold samstemt med modtagerens aktuelle ønsker og behov?
- Hvordan kan personalisering og relevans udvikles og forbedres i alle steps?
- Hvordan sikres fokus på de rette MWRs (Most Wanted response) i al kommunikation?
- Er det klart hvad virksomheden ønsker at opnå med den direkte kommunikation på kort og lang sigt?
- Er der systematik på plads for at håndtere complaints, bounces m.v.?
- Hvordan samstemmes direkte og indirekte kommunikation?
- Hvordan udnyttes modtager data og hvordan anvendes adfærdshistorik i kommunikationen?
Hvad koster marketing automatisering rådgivning?
Prisen på rådgivning afhænger af opgavens omfang, virksomhedens erfaringsgrundlag, hastigheden og relevante personers tilgængelighed.
GIDMA deltager ofte i hele processen, men har også god erfaring med at rådgive om specifikke elementer, f.eks. hvordan man forbedrer udbytte, hvordan man øger graden af personalisering eller hvilket marketing system man skal indkøbe.
Her er nogle vejledende eksempler:
Baseret på din briefing, vurdering af kommunikationen, indsigt i email- og marketing automation resultater samt svar på GIDMAs spørgsmål modtager du et handlingsorienteret dokument som virksomheden nemt kan implementere.
Kan alt gøres virtuelt i et komprimeret projekt er prisen mellem kr. 7.900 – kr. 14.900 ex. moms forudsat at projektet kan påbegyndes og afsluttes indenfor 2 uger.
Flow optimering handler om at vurdere sammenhæng mellem frekvens, budskab, målgruppe og timing. Her ser vi også på hvordan triggers kan anvendes til at forøge udbytte.
Baseret på din briefing og gennemgang af kommunikation og resultater, modtager virksomheden konkrete anbefalinger til optimering af marketing automatisering flow.
Prisen er typisk i niveauet kr. 12-15.000 ex. moms.
Har du behov for rådgivning i forbindelse med udarbejdelse af en kravspecifikation, kan GIDMA hjælpe. Vi kan evaluere den kravspecikation du allerede har udarbejdet eller vi kan tage ansvar for at udvikle en gennemarbejdet kravspecifikation.
Virksomhedens “martech stack” er meget afgørende for tidsforbruget for udvikling af en marketing automatisering kravspecifikation. Derfor er det vanskeligt at indikere et prisniveau udover at timepriserne typisk er:
– rådgivning, mødetid og research kr. 1750 pr. time
– udarbejdelse af kravspecifikation dokument afregnes pr. time med kr. 1.150